Christmas and prepare

Snodde denna av vackra stina http://psychololita.blogg.se/ 


• Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?

inte hela dagen, isf morgon eller kväll


• Bakar du något till jul? vad?

jag shackrutor MÅSTE finnas under julen så det bakar jag. Annars varierar det väldigt mycket, det beror på hur mycket tid jag har


• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

hemmagjort


• Knäck eller ischoklad?

Knäck!

• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?

Jag tror mina föräldrar har båda, men i mitt fönster är det stjärna som gäller


• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?

Posten! det är alltid roligt att få riktig post


• Vilka färger har ni till jul?

det är väldigt blandat, men rött finns det en hel den av


• När julpyntar du hemma?

det är aldrig jag som tar tag i det, nån gör det väl ganska motvilligt när det är påtiden.


• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

Nä, tror bara att det är granen


• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?

Det är olika varje år (pappa är julkgransdekoratören i familjen) men stjärnan sitter allitid i topppen


• Har du ett färgtema i granen?

som sagt, pappa bestämmer


• Levande gran eller plastgran?

levande anars är det ingen riktigt jul


• Hur ser din julfrukost ut?

Risgrynsgröt och moster Lydia limpa


• Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?

Dom senaste åren är det ju lucköppning vid hammarteatern och så brukar det alltid åka fram nått sällskapsspel på kvällen


• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?

Köpes. men det dricks väldigt lite


• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

den som finns

 

• Vilken är din favoritjulskiva?

Christmas with the stars, Frank Sinatra, Doris day och gänget


• Vilken är din favoritjullåt?

beror nog på vem som sjunger


• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

Rödbetssallad


• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?

eftersom jag är vegetarian så blir det lite annorlunda. Rotsaksgratäng, paj och falaffel


• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

risgrynsgröt


• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?

japp, fast att jag klagar högt varje år


• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?

Robin Hood


• Har ni tomte hemma?

Nej det va många år sen


• Köper du julklappar till många?

Nej, och det varierar en hel del


• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?

barnen, men dom vuxna förtjänar en liten en iaf


• Roligast att få i sin julklapp?

något man verkligen vill ha/behöver


• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

ett litet spa besök


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0